Stellantis își diversifică activitatea: Cum vrea să domine industria bateriilor auto

de: Andrei Tilimpea
25 08. 2023

Investiția în cel mai mare efort de aprovizionare cu litiu geotermal din lume va ajuta ca vehiculele electrice Stellantis să fie eligibile pentru stimulente federale pentru consumatori.

Stellantis investește peste 100 de milioane de dolari într-un proiect de litiu geotermal din California, care își propune să creeze un lanț de aprovizionare pentru vehicule electrice mai ecologic.

Investiția va ajuta ca vehiculele electrice ale producătorului de automobile să fie eligibile pentru stimulente pentru consumatori în temeiul Legii de reducere a inflației din SUA.

Proiectul Hell’s Kitchen, întreprins lângă Marea Salton, puternic poluată, de către Controlled Thermal Resources Holdings, este cel mai mare efort geotermal de aprovizionare cu litiu din lume. Se preconizează că va produce până la 300.000 de tone metrice de echivalent carbonat de litiu în fiecare an.

Companiile au extins acordul inițial de furnizare, care prevede acum ca Controlled Thermal Resources să furnizeze până la 65.000 de tone metrice de hidroxid de litiu monohidrat pentru baterii, aproape triplu față de acordul inițial, timp de un deceniu.

O investiție uriașă

Hell’s Kitchen „va recupera litiu din saramură geotermală folosind energie regenerabilă și abur pentru a produce produse cu litiu cu adevărat „verzi” la calitatea bateriilor într-un proces complet integrat”, au declarat companiile într-un comunicat de joi care anunță acordul. „Acest lucru elimină nevoia de iazuri cu saramură prin evaporare, mine deschise și procesarea litiului pe bază de combustibili fosili”.

Stellantis dezvoltă un lanț de aprovizionare pentru a-și alimenta agenda EV. Producătorul auto, ca parte a planului său strategic Dare Forward 2030, vizează ca vehiculele electrice să constituie jumătate din mixul său de vânzări de autoturisme și camioane ușoare în SUA și toate vânzările din Europa până în 2030.

Pentru a atinge aceste obiective, compania asigură aproximativ 400 de gigawați-oră de capacitate a bateriei, care va fi susținută de șase fabrici de producție de baterii din America de Nord și Europa. Stellantis caută să reducă emisiile de carbon până în 2038.

Controlled Thermal Resources este programat să înceapă să furnizeze lui Stellantis hidroxid de litiu monohidrat în 2027.

„Baza acțiunii noastre de decarbonizare, lider în industrie, include producția cu emisii scăzute și furnizarea durabilă ca elemente de bază pentru vehiculele noastre electrice”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, într-un comunicat. „Cel mai recent acord cu CTR este un pas important în grija noastră pentru clienții noștri și planeta noastră, deoarece lucrăm pentru a oferi mobilitate curată, sigură și accesibilă în America de Nord”.